Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace
Navigation
  • Novinky
  • Základní škola
    • Třídy
      • 1. třída
      • 2. třída
      • 3. třída
      • 4. třída
      • 5. třída
    • Organizace výuky
      • Rozvrh hodin
      • Školní rok 2019/2020
    • Důležité informace ZŠ
      • Rozpočet školy
      • Školní řád
      • Školská rada
      • GDPR
      • Školní poradenské pracoviště
      • KPŠ při ZŠ a MŠ Nesovice, spolek
      • Klima školy
      • Výroční zprávy
      • Projekt EU peníze školám
    • Kontakty ZŠ
  • Mateřská škola
    • Berušky
    • Tygříci
    • Kontakty MŠ
    • Zápis do MŠ
  • Školní družina
    • Novinky v družině
    • Družina I. oddělení
    • Družina II. oddělení
  • Školní stravování
    • Jídelníčky/informace
    • Provozní řád ŠJ
    • Kontakty jídelna
  • Kontakty
  • Ke stažení
  • Učivo 1. třída
  • Učivo 2. třída
  • Učivo 3. třída
  • Učivo 4. třída
  • Učivo 5. třída
You are here: Home › Učivo 2. třída › Český jazyk ve 2. třídě
← Bobřík informatiky
Misijní jarmark – poděkování →

Český jazyk ve 2. třídě

25.10.2019 | Filed under: Učivo 2. třída

Učebnice

Obsahuje vyvození a dostatečné procvičení učiva. Vhodně jsou v ní uplatněny také mezipředmětové vazby a průřezová témata.

 Žáci se zde setkávají s novou kamarádkou -stonožkou Agátou. V průběžném cyklickém opakování učiva mají žáci dostatek příležitostí si probíranou látku více procvičit a upevnit. K dalšímu procvičování jsou připravena cvičení v pracovních sešitech (na dolních okrajích stránek učebnice jsou uvedeny odkazy na příslušné stránky v pracovních sešitech). V každé kapitole jsou pravidelně zařazena slohová cvičení, která svým obsahem a náročností rovněž odpovídají schopnostem žáků.

Pracovní sešity 1. a 2 díl

Cvičení jsou obohacena o hravější prvky a přinášejí tvořivé úkoly pro děti. Žáci jsou činnostní formou výuky motivováni k dosažení potřebných znalostí. Zařazena jsou i cvičení zaměřená na zrakové i sluchové vnímání, pravolevou a prostorovou orientaci.  Pracovní sešity obsahují klíč ke cvičením. Součástí jsou i tři přílohy, které si žáci mohou vystřihnout.

Písanka

První díl písanky obsahuje postupné zopakování všech psacích tvarů písmen a číslic. Všechna malá písmena jsou doplněna krátkým textem o některém zvířeti, jehož pojmenování začíná daným písmenem. Žáci se tak seznámí s řadou zvířat, která žijí nejen u nás. Písankou prolínají různé úkoly, podporující čtení s porozuměním a napomáhají k rozvoji myšlení žáků. Každá strana je doplněna hádankou. Žáci zde naleznou jednoduchou formu sebehodnocení, mají také prostor pro práci s chybou.

Do druhého dílu písanky bylo zařazeno psaní slov a vět a nácvik přepisu krátkých textů. Jednotlivé úkoly procvičují pozornost žáků při psaní, rozvíjejí jejich uvažování. Je doplněn různými úkoly, rébusy a hádankami.

Čítanka

Zaměřuje se nácvik techniky čtení nenásilnou a zábavnou formou. V úvodu jsou zařazeny texty kratší a jednodušší, postupně se jejich obtížnost stupňuje. Zařazeny jsou jak texty prozaické, tak básně a písně, a také čtyři dramatické scénky.  Jednoduché úkoly napomáhají žákům lépe pochopit smysl čtených textů a oživit si znalosti dříve nabyté. Práce s úkoly je zaměřena jak na práci jednotlivců, tak na práci ve skupině. Mezipředmětové propojení je označeno ikonkami.

Opakování 1. ročníku

Cílem učiva této kapitoly je postupné zopakování a upevnění znalostí z 1. ročníku, rozvoj komunikačních dovedností a slovní zásoby, aktivní a uvědomělá práce s textem, postupné opakování psané podoby všech velkých i malých písmen.

Žák: 

  • uvědomuje si pojmy “věta, slovo slabika, hláska/písmeno“
  • ve slově určí první/poslední hlásku, spočítá počet písmen v napsaném slově
  • rozděluje slova na slabiky vytleskáváním, určí počet slabik
  • spočítá slova ve větě
  • rozliší tiskací a psací tvary písmen
  • učí se uvědomovat si správný pravopis vlastních jmen
  • čte věty se správnou intonací
  • správně vyslovuje slova
  • porozumí jednoduchému čtenému textu
  • je schopen vyprávět krátký příběh, diskutovat o něm a odpovídat na otázky
  • dokáže říct několik vět o tom, co zažil
  • rozumí, která slova s e k danému tématu hodí, či nikoliv, a sám některá utvoří
  • rozumí řazení děje, událostí v časové posloupnosti, v jednoduchých případech věty seřadí
  • uvědomuje si správné hygienické návyky při psaní
  • zopakuje si všechny tvary psacích písmen
  • uvědomuje si podobné či obtížné tvary
  • pracuje s přehledem tiskacího a psacího písma, potřebné písmeno dokáže vyhledat

O větách

Cílem učiva o větách je zjednodušená, neformální charakteristika věty. Žáci rozeznávají větu podle počátečního velkého písmene a interpunkčního znaménka na konci věty, při poslechu rozeznají konec věty podle klesající melodie a podle pauzy mezi větami. Uvědomují si větu jako součást celku (textu), dokážou větu v textu vyhledat a utvořit větu s několika slovy, vytvořit větu podle klíčového slova.

Žák:

  • rozliší ústní (mluvený) a písemný projev
  • ve větě rozliší její začátek a konec
  • uvědomuje si potřebu oddělování slov ve větě s ohledem na srozumitelnost
  • v krátkém textu vyhledá danou větu
  • čte krátké oznamovací věty se správnou intonací
  • mezi větami dělá pauzy
  • pozorně naslouchá, ví, o čem čtený text byl
  • vypráví jednoduchými větami známou pohádku podle ilustrace
  • zapojí se do dramatizace pohádky
  • ví, jaké vhodné oslovení a pozdrav užít v základních situacích běžného života
  • přepíše krátké věty, provede kontrolu

Abeceda

Cílem učiva je pamětné osvojení abecedního řazení písmen a seznámení se s principem řazení slov podle abecedy. Opakovaným procvičováním v průběhu celého roku získává toto učivo charakter trvale osvojené vědomosti.

Žák:

  • učí se postupně říkat celou abecedu
  • řadí slova podle abecedy podle prvního písmene (s tabulkou abecedy)
  • ví, jak se řadí slova, která začínají stejným písmenem
  • zná tvary psacího písma, procvičuje obtížnější tvary
  • přepíše řadu slov seřazených podle abecedy
  • čte názvy písmem
  • seznamuje se se čtením přejatých a cizích slov s písmeny Q, W, X
  • naučí se báseň nazpaměť a snaží se ji přednášet s dobrou výslovností a ve vhodném tempu
  • ví, kdy má poprosit, kdy poděkovat

Share the post "Český jazyk ve 2. třídě"

  • Facebook
  • Google+
  • E-mail
← Bobřík informatiky
Misijní jarmark – poděkování →

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Přihlásit nebo registrovat pomocí:
Facebook Google

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte výsledek * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Nové na webu

  • Mikulášská nadílka očima páťáků
  • Vánoční vystoupení
  • Vánoční dílnička v mateřské škole
  • Čertování v družinkách
  • Mikuláš v MŠ
  • Deskové hry
  • Vánoční vystoupení
  • Abeceda peněz pro 2. třídu

Aktualizováno

  • Mikulášská nadílka očima páťáků
  • Rozpočet školy
  • Vánoční vystoupení
  • Vánoční dílnička v mateřské škole

Archivy

Dnes
PHGame.cz

  • Sobota 7. prosince 2019
Svátek má Ambrož

Plánujeme

  • Vánoční dílničky v MŠ v 12.12.2019 15:30
  • Sladké Vánoce v muzeu Bučovice v 17.12.2019
  • Třídní vánoční besídky v 20.12.2019
  • Plavání 5. třída, Bučovice v 16.01.2020
  • Florbalový turnaj v 30.01.2020

Nesovická škola v pohodě II.

Z fotografií

  • Družinka I. oddělení
  • Přespávání předškoláků 2016
  • Pečení housek MŠ
  • Taneční soutěž sd

Přihlášení

  • Registrace
  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

© 2019 Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace

Powered by Esplanade Theme by One Designs and WordPress

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkRead more