Projektový den ve 4. třídě – Finanční gramotnost
Projekt proběhl koncem září, kdy k nám do třídy zavítal odborník v oblasti finančního práva a financí.
Žáci byli v průběhu projektu seznámeni se základními pojmy v oblasti finanční gramotnosti. Projekt začal vyvozením funkce peněz – pomocí hry žáci zjišťovali původ peněz a výhody jejich používání. Na základě jednoduché hry porovnávali obchod bez peněz a s penězi. V další části výuky byli žáci seznámeni s českými bankovkami. Pomocí názorné ukázky si žáci prohlédli všechny ochranné prvky na jednotlivých bankovkách. Následně byli žáci pomocí krátké přednášky seznámeni s tvorbou rodinného rozpočtu a kategorizací výdajů. Projektový den měl na žáky bezesporu pozitivní vliv co se týče nakládání s penězi. Nešlo si nevšimnout, že žáci začali přemýšlet o skutečné hodnotě peněz a navrhovali možnosti výdělku na základě vlastních zkušeností.
Napsat komentář